מהי תכנית שותפים?

מהי תוכנית שותפים?יש לכם אתר אינטרנט פעיל ?הייתם מעוניינים להרוויח ממנו כסף בהשקעה אפסית או לכל היותר מינימלית? ראשית, דעו שהדבר אפשרי ויכול להניב סכומי כסף נאים. עם זאת על מנת להצליח לגרוף ממנו רווח אמיתי יש צורך בידע, סבלנות, ניסוי וטעיה.

מה היא תכנית שותפים, ואיך עושים את זה נכון?

תכנית שותפים, או בשמה השני, אפיליאייטס, היא ענף אינטרנטי הנמצא, כמו תחומי שיווק אחרים באינטרנט, בצמיחה עולמית מהירה. זאת בזכות הפוטנציאל הכלכלי הגדול שהיא טומנת בחובה. התחום יכול להניב בקלות כמה אלפי דולרים כשהשמיים הם הגבול כתוצאה מקידום ושיווק של פעילות מסחר באינטרנט.

מדובר, כאמור, בשיווק אינטרנטי בו אתר נישה מיוחד או אתר קיים מקבל עמלות מכירה על לינקים שהושמו באתר ושדרכם התבצעו עסקאות מכירה. כלומר אתר מפרסם בתוכו מוצר משתנה של גוף חיצוני על ידי לינק שמפנה את הגולש לאותו מוצר. היה והגולש בוחר לרכוש את המוצר יקבל מפעיל האתר סכום כספי מסויים כתגמול.

צורת שיווק זו מרחיבה את מערך השיווק במידה רבה וכך יכול המפרסם לשווק כל מוצר שלו באתרים שימצא כרלוונטים לאותו מוצר. יש לציין שלמרות שזו השיטה הרווחת לעתים התשלום מתקבל עבור כניסות בלבד או עבור 'לידים' כלומר טופס מקוון שהגולש מילא בו את פרטיו האישיים.

בתכנית שותפים קיימים שלושה מרכיבים: הראשון הוא האתר בו מתפרסם הלינק – הוא יכול להיות אתר שיווקי, בלוג או כל פלטפורמה אינטרנטית שהיא. אתר זה הוא בעצם גורם משווק לכל דבר שכן יש לו חלק גדול ומשמעותי בפוטנציאל המכירה. הגורם השני הוא החברה המפרסמת, זו בעלת המוצר או השירות המפורסם. הגורם השלישי הוא החברה המתווכת בין שני הגורמים האחרים. כלומר שתי החברות נעזרות בתיווך על מנת לאתר זו את זו.

איך מתחילים?

מומלץ להתחיל באחד מהאתרים הגדולים בישראל המציעים את שירותי התיווך בין מפרסמים לבעלי אתרים. בכל אתר המציע תכניות שותפים תהליך ההרשמה קצר ופשוט, ולאחריו ניתן להתחיל לייצר קודים באופן כמעט מיידי. אתרים לדוגמא הם Wesell ו-ClickOn המציעים עשרות קמפיינים במגוון תחומים בכל רגע נתון.

איך מצליחים?

על מנת להצליח להתכלכל מתכנית שותפים דרוש תחילה מחקר פסיכולוגי מעמיק. זאת כיוון שעל המשווק לאתר צורך ועל פיו לבחור את הלינקים באתרו. על כל אדם לאתר תחום שמצד אחד הוא מתחבר אליו ומצד שני הוא מאמין שיש לו ביקוש. שהרי זו השקעה לכל דבר. לדוגמא בדידות האדם היא מכנה משותף רחב לאוכלוסיה גדולה. מכאן ששירותי הכרויות היא נישה בוערת שנוגעת בחתך רחב יחסית.

עוד דוגמא לנושא פופולרי היא נושא חובות. על מנת לאתר נושא הנחשב בעל ביקוש רצוי לעשות מחקר אינטרנטי. ככל שהנושא פופולרי יותר כך יהיה מספר תוצאות החיפוש גבוה יותר. לעתים אלו קבוצות דיון- פורומים. רצוי לאתר נושא שיש לו מספר פורומים או לפחות ביקוש בצורת שאלות שונות של גולשים , גם אם לא מגובש כפורום.

גם אחרי שאיתרתם נושא שאתם סבורים שיש לגביו סקרנות ונוגע להרבה אנשים, על  מנת שהרווח הכלכלי שתעשו יהיה גבוה כדאי למצוא את זה מביניהם שיש לו פוטנציאל כלכלי. כלומר זה שעלות המרכיבים התומכים בו היא גבוהה יחסית.

הסוד: סבלנות ועבודה קשה

חשוב לזכור שגם בתחום זה, הנשמע ורוד ומבטיח, לא הכל ורוד. על מנת להניב רווחים יש צורך בעבודה קשה, כמו כל תחום אחר. מעבר לכך יש להיעזר בסבלנות. זיכרו שגם בעולם מחוץ לאינטרנט אין דבר כזה עסק שנפתח ומניב הצלחה מיידית. זמן נדרש על מנת לפתח ולשכלל את הכלים וגם את שוק הלקוחות לעיתים.

עם זאת לתחום זה מספר יתרונות ברורים, כולל ההשקעה המינימלית הנדרשת עקב העובדה שהמוצר בו אתם משתמשים הוא מקוון והרווחים הגבוהים שייתכנו תוך עבודה נכונה. על מנת להשיג תוצאות מומלץ, כאמור, לבצע חקר שוק תוך שימוש בכלים מקוונים שונים ואף תוכנות סטטיסטיות מיוחדות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
תמונה של לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.