תביעת הביטוח – בנק אינפו]]>
- דף הבית
- בנקים
- בנקים בישראל
- זכויות מול הבנקים
- בנקים זרים
- בנקים להשקעות
- בנקים אזוריים לפיתוח
- המפקח על הבנקים
- חשבון צעיר
- בנק הדואר
- חובות
- מדריכים וטיפים
- מדדי בורסת תל אביב
- דיני בנקאות
- בנקאות ישירה
- הבנק העולמי
- מדד המחירים לצרכן
- ריבית על הפלוס
- קרן המטבע הבינלאומית
- משבר הבנקים בארה"ב
- המאבק בריכוזיות המשק
- 81% הפחתת חוב מול בנק, עו"ד קארין ברגינסקי בהישג
- בנקאות באינטרנט
- דמי ניהול – איך זה עובד?
- בנקים אמריקאיים
- חשבון בנק סטודנט
- חשבון בנק לחיילים
- הטבות בפתיחת חשבון
- חשבון בנק לעסקים
- הלוואות
- משכנתא
- חיסכון
- השקעות
- כרטיסי אשראי
- ביטוח
- עסקים
- סוגי עסקים
- פתיחת עסק
- בדיקת היתכנות
- תכנית עסקית
- ניהול תזרים מזומנים
- המגזר הרביעי
- מיקור חוץ ופרילנסרים
- מט"י – סיוע ליזמים
- הרשות לעסקים קטנים ובינוניים
- קמפיין פרסום לעסק באינטרנט
- מסחר באינטרנט
- ניהול סיכונים
- הנפקת עסק
- רשיון עסק
- הארנק הסלולרי של גוגל
- קידום העסק באינטרנט
- הלימות הון
- אירועי חברה
- השוואת מחירי השכרת רכב
- הטייקונים בישראל
- מחשבונים פיננסיים
- חברת ניקיון לעסקים
- השכרת רכב בחו"ל
- מהו מימון עסקי?
- השימושון
כל הזכויות שמורות לבעל האתר, אין לעשות שימוש בתוכן. לבעל האתר אין כל קשר עם הגופים הנזכרים באתר. חלק ממספרי הטלפון הינם מספרי פרימיום בעלות נוספת של 50 אג' לדקה.
]]>
אתה נמצא כאן >ביטוח > תביעת הביטוח תביעת הביטוח
תחום הביטוח הוא רחב מאוד וכולל כמעט כל מוצר וכיסוי ביטוחי שניתן להעלות על הדעת, אנשים וגופים מסחריים רוכשים ביטוח על מנת לקבל הגנה כלכלית/משפטית מפני סיכונים מסוימים לאנשים, רכוש, הכנסה וכדומה כאשר ברוב המקרים מקרה הביטוח אינו קורה ואין שום צורך להפעיל את הפוליסה. אך כמובן שישנם מקרים שהסיכון שלשמו נרכש הביטוח אכן מתרחש ויש צורך להתחיל את תהליך תביעת הביטוח וקבלת הפיצויים הרלבנטיים.
למרות שחברות הביטוח מספקות את שירות הביטוח ומהות פעילותן היא כיסויים ביטוחיים מגוונים, השאיפה שלהם מבחינה עסקית היא למכור כמה שיותר ביטוחים ולשלם פיצויים וגמולים עבור כמה שפחות מקרים. לכן תביעת הביטוח עשויה להיות תהליך ארוך, סבוך ומתיש שכולל בירוקרטיה רבה, דיונים מול חברות הביטוח ושאר מרכיבים ותהליכים שנועדו מבחינת כל הצדדים לקבוע האם המבוטח זכאי לפיצוי.
חובות של המבוטח בהקשר של תביעת הביטוח
מעבר לפירוט הכיסוי הביטוחי שנרכש ותביעת הביטוח על קבלת פיצויים גם על המבוטח עצמו חלות כמה חובות בהקשר של תביעת הביטוח והפעלת הפוליסה. המבוטח חייב לעשות כל מאמץ מבחינתו למנוע או לצמצם את הנזק – למשל להציל רכוש מבית שנשרף או למנוע תאונת דרכים. חברות הביטוח לא חייבות לשלם פיצויים אם הוכח בתהליך תביעת הביטוח כי המבוטח היה יכול למנוע את הנזק או לצמצמו משמעותית (הכוונה אינה אם השריפה נגרמה מרשלנות אלא אם הייתה יכולת להציל את הרכוש שנשרף למשל).
המבוטח צריך לתעד את האירוע בזמן שהוא קורה אם מתאפשר לו ויש לו את הציוד הדרוש במצב זמין, תביעת הביטוח אינה מחייבת תיעוד זה אך אם יש למבוטח יכולת מיידית לעשות זאת עליו לבצע. המבוטח חייב להודיע לחברת הביטוח על המקרה מיידית, הודעה מאוחרת מדי עלולה להיות בעייתית מבחינת תביעת הביטוח.
תהליך תביעת הביטוח מבחינת מסירת פרטים לנציג המבטח
יש לשתף פעולה עם חברת הביטוח ועם נציגיה, אם יגיעו כאלו לשטח על מנת לבחון את מקרה הביטוח (למשל נזק למבנה מבוטח), אין להסתיר מחברת הביטוח מידע כלשהו או לנסות להעצים את מקרה הביטוח מעבר למה שאכן התרחש בפועל. על המבוטחים לשמור העתקים של כל מסמך שהם מוסרים לחברת הביטוח או לגופים רלבנטיים אחרים (הודעות למשטרה למשל), כמו כן רצוי לקבל מנציגי המבטח אישור רשמי בכתב על מסירת המסמכים או המידע הרלבנטיים.
מומלץ לא להתחייב על פרטים לגבי מקרה הביטוח, בייחוד לא בסמיכות מיידית לזמן האירוע, בתיאור בכתב מול חברת הביטוח, המשטרה או גורם אחר יש לסייג את התיאורים במונחים כגון "למיטב זכרוני" או "להערכתי" וכדומה. אם ניתן, אפשר להיות מלווים בעורך דין או נציג מטעם המבוטח כאשר מגיעים נציגי חברת הביטוח.
תביעת הביטוח – הבנה מלאה של פרטי הפוליסה
פוליסות ביטוח עשויות להיות מסמכים מסובכים ומורכבים שמבוטח שאינו מומחה בביטוח לא יבין את מהותם של כל הפרטים וההגדרות שבהן. בכל זאת, חשוב מאוד להבין בדיוק את תנאי הפוליסה ואת המהות המלאה של הכיסוי הביטוחי בהקשר של תביעת הביטוח. לכיסוי יכולות להיות הגבלות רבות או מקרים חריגים שמאפשרים למבטח לא לשלם פיצויים או לשלם פיצויים מופחתים. מן הסתם אין צורך לגשת ליועץ ביטוח מומחה לגבי כל פוליסה מראש, אך במקרה של תביעת הביטוח אם יש ספק או אי הסכמה בין הצדדים ניתן לפנות ליועץ חיצוני מומחה שיבחן את תנאי הפוליסה.
במקרי דחייה של תביעת הביטוח ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות או לברר תלונה אצל המפקח על הביטוח.
חברות ועסקים – לסיוע בגיוס אשראי מבנקים וגופים מוסדיים לחצו כאן
מוקד טלפוני ארצי:
1-900-72-1840
כל הבנקים בטלפון אחד!
אופן קבלת קובץ ההקלטה: מומלץ לבצע חיוג לשירות מטלפון סלולרי על מנת שתוכלו לקבל מסרון בתום השיחה עם קישור לקובץ ההקלטה. אם בכל זאת ביצעתם חיוג מטלפון נייח /ואו אם מכל סיבה שהיא לא קיבלתם גישה לקובץ ההקלטה, פנו אלינו בבקשה לכתובת המייל המופיעה מטה עם הפרטים הבאים: מספר הטלפון ממנו התקשרתם, ולאיזה מייל תרצו לקבל את ההקלטה. כל זאת עד 24 שעות מרגע סיום השיחה. כתובת מייל של שירות הלקוחות [email protected]
מספר הטלפון המופיע למעלה מהווה שירות הקלטת השיחה עם מוקד רשות המיסים למען תיעוד ובקרה שלכם ובתשלום של חמישים אגורות לדקה.
]]>
]]>
]]>