רכב היברידי

רכב היברידיהחיסכון בכסף עומד מול עינינו בכל רגע נתון, כאחד התחומים המועילים ביותר לחיסכון הוא תחום הרכב. אחרי הכל, מדובר בהוצאה ראשונית של עשרות, ואפילו מאות, אלפי שקלים, וכן סכומי כסף עצומים על תחזוקה ותדלוק מדי שנה. כאשר מחירי הדלק עולים מרגע לרגע, קשה הרבה יותר לחסוך בתחום הרכב.

אז מה ניתן לעשות בכל זאת? אחד הטרנדים הנפוצים ביותר בעולם כלי הרכב בשנים האחרונות הוא מעבר לכלי רכב היברידיים, אשר אחד היתרונות הטבועים בהם הוא חיסכון כלכלי עצום.

מהם כלי רכב היברידיים?

כלי רכב היברידי הוא כזה אשר נעזר בשני מקורות כוח לצורך תפעולו או הנעתו. המקור הראשון יהיה, כמעט תמיד, מנוע הבעירה הפנימי, המאפיין כלי רכב המונעים בבנזין או בסולר. יחד איתו, מותקן בכלי הרכב מנוע חשמלי, הנעזר במצברים חשמליים.

שיטת השילוב בין שני המנועים האלה משתנה לרכב לרכב. בחלק מהמקרים המנוע החשמלי הוא שמופעל בנסיעות במהירויות נמוכות, כאשר האצת הרכב תכניס לפעילות את מנוע הבעירה החשמלי. במקרים אחרים ההיפך יהיה הנכון, כאשר המנוע החשמלי ישמש להוספת כוח ותאוצה. עם זאת, בשני המקרים המגמה היא אחת: חיסכון כספי רב.

כך ניתן לחסוך באמצעות כלי רכב היברידי

בראש ובראשונה, נועד כלי הרכב ההיברידי לסייע בשני מישורים עיקריים. הפן הראשון, שאין לזלזל בחשיבותו, הוא שמירה על איכות הסביבה. כאשר פעילותו של מנוע הבעירה החשמלי קטנה במידה ניכרת, ברור כי פליטת הגזים המזהמים לאוויר תקטן גם היא. מכאן, זיהום האוויר קטן, ובטווח הרחב יותר גם אפקט החממה. עם זאת, יש לציין כי סוללות המכוניות יכולות לגרום לנזק מהותי לסביבה, אלא אם מטמינים אותן בתום התרוקנותן במקומות המיועדים לכך.

ההיבט השני הוא החיסכון הכספי. טעינתם של המצברים החשמליים זולה פי כמה מאשר מחירי הבנזין או הסולר. כאשר מקטינים את השימוש בסולר, הרי שגם עלויות התדלוק נעשות נמוכות הרבה יותר- כשההערכה היא שהחיסכון השנתי על הדלק נע בין 30% ל-50%.
מכוניות היברידיות נחשבות למפותחות ביותר מבחינה טכנולוגית, דבר שמקל גם הוא מבחינה כספית. מנוע הרכב נשחק בקצב איטי הרבה יותר, כך שלא נדרשות גיחות הולכות ונשנות למוסכים השונים. במרבית הרכבים ישנו גם מנגנון מתקדם אשר מפסיק את פעילותו של מנוע הבנזין בזמן עצירת הרכב.

ירוק הוא זול יותר

ישראל ממוקמת גבוה מאד ברשימת המדינות העולמיות התומכות באיכות הסביבה, דבר שבא לידי ביטוי גם בתחום הרכב. הרצון הברור הוא לקדם את השימוש ברכבים "ירוקים" מכל סוג, בין אם ברכבים היברידים, רכבים חשמליים או ברכבים מונעי בגז, כלצורך זה ננקטות פעולות שהופכות את רכישתן לכדאית.

בשנת 2009 הוחלט על מגמת "המיסוי הירוק", שמפתיחה באופן משמעותי את המס שיש לשלם על מוצרים ירוקים, ובכלל זה כלי רכב היברידיים. מחירי מיסי הקנייה לרכב היברידי עומדים כיום על כ-30% בלבד. מעבר לכך, מוסדות פיננסיים רבים, ובעיקר הבנקים, מציעים תכניות הלוואה ומימון למכוניות היברידיות, ואלה כוללות תנאים אטרקטיביים ביותר.

כתוצאה מכך, רואים עלייה משמעותית ברכישת כלי הרכב ההיברידיים על ידי אזרחי ישראל. המחיר הגבוה יחסית של כלי הרכב אינו בא לידי ביטוי ממשי כאשר המיסוי קטן, או כאשר ניתן להשיג עסקת מימון נוחה ביותר בבנק.

כבר היום נוסעים על כבישי ישראל אלפים רבים של מכוניות היברידיות, כאשר שיתופי פעולה שונים נועדו להגביר את מספרם. ניתן לציין, בהקשר הזה, פעולות של עיירות שונות להסב את צי המוניות הפועלות בשטח העיר להיברידיות, וכן כניסה של מכוניות היברידיות אל שוק הליסינג הפורח בישראל.

למידע נוסף:

חיסכון בחשמל בבית
חיסכון במים בבית

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
תמונה של לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.