קידום העסק באינטרנט

קידום העסק באינטרנטהאינטרנט הוא ללא ספק המדיום הגדול ביותר בעולם כיום, אנשים בעולם המערבי משתמשים באינטרנט עבור כל דבר כיום ומדובר על מהפכה אמיתית ששינתה את פני העולם.

מבחינה עסקית מדובר על מדיום שמאפשר אין ספור אפשרויות קידום, שיווק, פרסום והתפתחות, האינטרנט מאפשרת להגיע לכמויות מתעניינים עצומה וכמו כן להתפתח עסקית לכיוונים ושווקים שבעבר היו בלתי נגישים. לכן קידום העסק באינטרנט הוא נושא רב משמעות לכל סוג של עסק, מהקטן ביותר ועד הארגון הגדול ביותר.

קידום עסקי ברשת – שפע של אפשרויות ויכולות

האינטרנט מציע שפע אפשרויות קידום ופרסום, החל מפעילות יזומה של הגולש ועד חשיפה מדויקת על פי פרופיל משתמש. קידום העסק באינטרנט מציע לבעלי עסקים ומנהלים שפע אפשרויות ויכולות ולמעשה השמיים הן הגבול אם מנצלים נכון את הרשת ואת ציבור הגולשים. בין האפשרויות העסקיות והיכולות ניתן למנות את הדוגמאות הבאות:

•    הגעה לקהל יעד ממוקד שחיפש מוצרים או שירותים רלבנטיים לעסק
•    חשיפה לקהלי יעד מרוחקים גיאוגרפית או כאלו שבאמצעים רגילים היה קשה להגיע אליהם
•    הגדלת מכירות במגוון דרכים – הגדלת מאגר לקוחות פוטנציאלי, ללא מגבלות גיאוגרפיות או מגבלות זמן
•     מסחר באינטרנט
•    צמצום עלויות פרסום וניצול יעיל יותר של התקציבים
•    הבאת תנועה איכותית וממוקדת בלבד לאתר החברה
•    העברת מידע יעילה ופשוטה לקהל הלקוחות או המתעניינים בעסק

קידום באינטרנט – גוגל תחילה

עובדה ידועה מזה שנים היא כי הכוח המניע והחזק ביותר ברשת כיום היא חברת החיפוש והפרסום גוגל, מרבית תעבורת הרשת מתחילה מגוגל בדרך זו או אחרת ולרוב הגולשים פשוט מחפשים מונח מסוים לצרכים שונים ומגוונים. בכל מה שנוגע לקידום עסקים באינטרנט בדגש על גוגל, המטרה היא לגרום לגולש להגיע לאתר של העסק המקודם על בסיס מונח חיפוש כלשהו שיהיה רלבנטי לפעילות עסק זה – בכך הגולש מגיע (באופן בסיסי וכללי) לאתר רלבנטי למה שחיפש מלכתחילה ובעל העסק מרוויח מבקר בעל פוטנציאל להפוך ללקוח ולייצר הכנסות.

פריסה מקיפה יותר של קידום העסק באינטרנט בדגש על גוגל מגלה שתי שיטות מרכזיות לעשות זאת. קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל. המשמעות הכללית של קידום אורגני היא שורה של מהלכים ותהליכים לגבי האתר המקודם שתוצאתם הסופית צריכה להיות שאתר יופיע במקום גבוה ורלבנטי בתוצאות החיפוש הכלליות – שאינן פרסומות ממומנות.

קידום ממומן (PPC – Pay Per Click) משמעותו כי כאשר הגולש מקיש מונח חיפוש שהוגדר מראש על ידי חברת הקדום או הפרסום או בעל העסק עצמו, בצד של התוצאות הממומנות (פרסומות) יופיע קישור שיווקי לאתר המקודם. פרסום וקידום כזה יכול להתבצע גם באחד ממאות אלפי האתרים החברים ברשת התוכן של גוגל.

למרות זאת – יש אינטרנט מחוץ לגוגל

למרות כל מה שנאמר לגבי קידום העסק באינטרנט, יש עולם אינטרנט נרחב ופוטנציאלי מחוץ לגוגל, ניתן רק לבחון את השינויים רבים שאתר הרשת החברתית פייסבוק יצר מאז השקתו כדי להבין כי מדובר על מדיום עצום ורב השפעה לצד אתרים אחרים ואפיקי קידום אחרים.

קידום העסק באינטרנט יכול לכלול אלמנטים של שליחת דואר אלקטרוני שיווקי וממוקד ללקוחות קיימים או גורמים אחרים שהביעו עניין בעסק, השקת מבצעים מיוחדים לגולשים באתר, הבאת תנועת גולשים לאתר באמצעים שונים כגון פרסום ממוקד באתרים רלבנטיים, פרסום חברתי, שיווק גרילה ועוד אין ספור טכניקות ואמצעי קידום העסק באינטרנט.

כיום קידום העסק באינטרנט הוא מקצוע בפני עצמו בעולם השיווק והפיתוח העסקי, חשוב מאוד שהתהליך יתבצע בפיקוח והובלה של גורם מקצועי בתחום על מנת לקבל תוצאות איכותיות, תוך יחס עלות תועלת יעיל וכלכלי.

לקריאה נוספת: קמפיין פירסום לעסק באינטרנטהארנק הסלולרי של גוגל

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
תמונה של לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.