התחום הסלולארי נמצא בכל תחום בחיינו כבר עם טלפונים חכמים שרק הולכים ומשתכללים, אפליקציות רבות ומגוונות וכדומה. תחום הפיננסים וניהולו הפרטי משתלב באופן טבעי ביכולות המתפתחות של העולם הדיגיטלי, לכן יותר בנקים מתחילים להציע ללקוחותיהם אפשרות לנהל את חשבון הבנק שלהם באמצעות הטלפון הסלולארי שלהם.
נראה מה הבנקים הגדולים מציעים לציבור מבחינת שירותים מקוונים דרך הנייד.
בנק הפועלים – שירות Connect
בנק הפועלים יצא עם תכניתו לניהול חשבון בנק בסלולארי בחודש פברואר 2011, כאשר החל ממרץ השירות יהיה זמין באופן מלא ללקוחות, קהל היעד של השירות החדש הוא בעלי הכנסה של לפחות 5,000 ש"ח לחודש.
השירות הסלולארי החדש יפעל כמובן לצד השירותים המקוונים הרגילים של הבנק והוא יוכל להחליפו עבור משתמשים רבים, הצטרפות לתכנית ניהול חשבון בנק בסלולארי אינה מחליפה את השירות האישי שהלקוח מקבל בסניף אלא פועלת לצידו.
השירות אינו בלעדי לטלפונים סלולאריים אלא מאפשר התחברות וניהול חשבון בכל צורה מקוונת. המערכת כוללת ממשק נוח ואינטראקטיבי עם כל פרטי החשבון החשובים, אפליקציות ניהול חשבון המותאמות למערכות הפעלה איפון, בלקברי ואנדרואיד, אפשרות לבקשת התקשרות מיידית של בנקאי אל הלקוח.
המערכת מאפשרת קבלת הודעות מיידיות על החשבון, תזכורות על פעולות שיש לבצע או שהתבצעו, תיאום פגישות בסניף ועוד. כמו כן מערכת ניהול חשבון בסלולארי של הפועלים כוללת זמינות של בנקאי אישי דרך המערכת (כל יום בשעות מוגדרות) דרך הטלפון, צ'אט או אימייל. יתרון של המערכת הוא התרעות על מצבים חריגים מבחינת פיננסית בחשבון, התראה על ניצול מסגרות אשראי והמלצות מבנקאי על התנהלות פיננסית. לקוחות יוכלו להשוות את התנהלותם הפיננסית ללקוחות דומים באמצעות המערכת.
בנק לאומי – לאומי דיגיטל
התכנית של בנק לאומי הושקה כבר ב-2009 ומיועדת לכלל לקוחות הבנק, לקוח אשר פועל יותר בערוץ הדיגיטלי לעומת הישיר בסניף מקבל החזר כספי. מדובר על מערכת דיגיטלית למחשב ולסלולאריים, עם התאמה למעל 50 טלפונים – לא רק סמארטפונים. המערכת של לאומי מתאימה לאייפון ולאייפד למשל.
ניהול חשבון בנק בסלולאר של בנק לאומי מאפשר העברת מזומן בעזרת SMS, ביצוע רוב הפעולות הבנקאיות הנפוצות, צ'אט ווידאו עם בנקאי, התראות SMS מהבנק, שירות צלצול חוזר לבנק ועוד. המערכת מציעה גם מענה אנושי במשך 24 שעות ביממה לביצוע רוב הפעולות.
בנק מזרחי-טפחות – מזרחי Live
בנק מזרחי טפחות יצא עם השירות הדיגיטלי שלו ב-2008 ומאז שיפר את יכולותיו, המערכת זמינה לכל הלקוחות שנרשמו לשירות אך היא כוללת חובה למעבר לחשבון בנק מסוג שונה וכמו כן מחליפה היבטים רבים של הבנקאות הפיזית בסניף הלקוח – כמובן שכל לקוח עדיין משויך לסניף ממשי.
המערכת פשוטה יחסית ולא מציעה כרגע אפליקציות לסמארטפונים, היא כוללת ניהול חשבון בנק בסלולאר עם התראות SMS או למייל, השירות של מזרחי מקשר את הלקוחות עם בנקאים אישיים מיידית לא עם מוקדני שירות והשירות זמין במשך רוב שעות היום.
המערכת הדיגיטלית של מזרחי מאפשרת לנהל את חשבון הבנק באופן כמעט מלא ובלעדי בערוץ זה, עם שירות של בנקאים, יועצים וכדומה, יש מגוון אפשרויות ויזואליות לצפייה בפעילות החשבון ועוד היבטים. כרגע המערכת פונה יותר לשוק האינטרנט הרגיל על מחשבים ופחות לסלולאר.
בנק דיסקונט
בנק דיסקונט מציע אפליקציות לאייפון ולמערכת ההפעלה אנדרואיד, כל לקוחות הבנק יכולים להשתמש בשירות לצד פעילות רגילה בסניף. מדובר על מערכת פשוטה יחסית שאינה כוללת צ'אט או וידאו ישיר לבנקאים, עם זאת המערכת זמינה ונוחה מאוד מבחינת היכולות הויזואליות שלה.
האפליקציות מציעות מידע פיננסי על שוק ההון, מידע על פעולות בחשבון עו"ש וניירות ערך ופקדונות. דיסקונט מפעיל מוקד טלפוני אנושי שכולל בנקאים ויועצים במשך השבוע ומאויש במוקדנית באופן שוטף. פחות ניהול חשבון בנק בסלולארי ויותר כלי יעיל לקבלת מידע.