ליסינג

ליסינגמשמעות המילה ליסינג היא החכרה, שיכולה להיות של כל דבר, החל משטחים, שירותים ועד מכוניות ומכשירי חשמל. מעין השכרה לטווח ארוך עם יתרונות ותוספות שלא קיימות בהשכרה רגילה.

אך בישראל המונח ללא ספק מעורר רק אסוציאציה אחת וכאשר מדברים על ליסינג הכוונה היא רק לשוק הרכב המקומי. בישראל מרבית המכוניות החדשות שנוסעות על כבישי הארץ הם רכבי ליסינג, הנהגים בהן יכולים להיות כאלו שקיבלו את הרכב ממקום עבודתם או אנשים פרטיים שבחרו בשיטה הנפוצה והנוחה הזו למימון רכישת רכב חדש.

חברות ליסינג בישראל מהוות את הלקוחות הגדולים ביותר של מכוניות חדשות והן אחראיות לרכישת עשרות אלפי מכוניות חדשות בכל שנה ישירות מיבואני הרכב הגדולים.

ליסינג היא שיטה לקבלת רכב חדש בתשלום חודשי קבוע, כאשר רמת השירות ומטרתו הסופית משתנה בהתאם למסלול הספציפי שנבחר על ידי הלקוח. חברות רבות במשק מחזיקות ציי רכבים גדולים וקטנים עבור עובדיהן כאשר מרבית הרכבים ניתנים לעובד כרכב צמוד בו העובד עושה שימוש להגיע לעבודה אך גם לשימושו הפרטי. כמובן שיש עלות לעובדים מתוך משכורתם ולא מדובר בהטבה בלבד שניתנת חינם.

שאר הרכבים שמוחזקים בשיטת ליסינג הם לרוב של אנשים פרטיים שבסיום תקופת הליסינג רוכשים את הרכב מהחברה ובעצם משתמשים בתשלום החודשי על הרכב כמעין החזר הלוואה לרכישת הרכב.

מסלולי ליסינג בישראל – תפעולי ומימוני

בשוק הליסינג המקומי קיימים בעיקר שני מסלולים עיקריים, כאמור אחד הוא האפשרות המועדפת על חברות ועסקים והשני על אנשים פרטיים. המסלולים הם:

ליסינג תפעולי -הוא המסלול המקובל ביותר בקרב השוק העסקי, מדובר על מסלול בו החברות ועובדיהן מקבלים רכבים חדשים על פי דרישה כאשר ישנו תשלום חודשי שלרוב עומד על כמה אלפי שקלים בחודש.

התשלום החודשי הזה מכסה את עלות הרכב כמו בפורמט השכרה ארוך טווח אך יש גם מרכיב חשוב של החלק התפעולי בעסקה, בליסינג תפעולי חברת הליסינג אחראית ודואגת לכל נושא אחזקת הרכב. הנהג או הלקוח לא צריכים לדאוג לטיפולים, ביטוחים, תיקונים ושאר היבטי אחזקה כי הכל על אחריות חברת הליסינג.

בעצם הנהגים מקבלים רכב, ממלאים בו דלק ונוסעים, בכל היתר חברת הליסינג מטפלת. מסלול זה מאפשר כמובן שקט נפשי ומבטל את הצורך עבור החברות שמחזיקות ציי רכב גדולים לדאוג לביקורים במוסכים, לשלם על ביטוחים ושאר הבירוקרטיה והטרחה שיכולה להיות באחזקת רכב.

במסלול ליסינג הלקוח לא רוכש את הרכב בסיום התקופה, שעומדת לרוב על שלוש שנים, אלא מחזיר את הרכב לחברה ומקבל במקומו רכב חדש נוסף באותה מתכונת.

ליסינג מימוני
– מדובר למעשה על פיתרון מימון או סוג של הלוואה לרכישת רכב חדש. הלקוח מקבל את הרכב ומשלם בכל חודש, כאשר יש תשלום ראשוני חד פעמי ותשלום סופי שמגיעים יחד עם התשלומים החודשיים למחיר הרכב שנקבע מראש. במסלול ליסינג מימוני אין את המרכיב התפעולי ועל הנהג או הלקוח לדאוג לאחזקת הרכב, ביטוח וכדומה. פיתרון נוח שיכול להיות משתלם להתקדם למכונית חדשה.

למי זה משתלם

במקרה של ליסינג תפעולי העלות משתלמת לעובדים שנוסעים הרבה במשך השנה, נסועה שנתית של כשלושים אלף ק"מ ומעלה. תלוי כמובן בהטבות מהעבודה ובעלות הסופית שיורדת ממשכורת הברוטו.

מסלולי ליסינג מימוני משתלמים למי שיש להם את הכסף במזומן לשלם את התשלום הראשוני והסופי ובכך לקבל תשלום חודשי נמוך ונוח יותר, ישנם גם מקרים שהתוספת למחיר המחירון זולה יותר מאשר הריבית על הלוואה בנקאית.

עוד באותו הנושא: מסלול מימון מטעם יבואני הרכב

 

אולי יעניין אותך גם:

איך לדעת לנהל משא ומתן בעזרת שיטת NLP?

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
תמונה של לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.