בנקאות ישירה

בנקאות ישירהאם בעבר עבור כמעט כל פעולה בנקאית היינו חייבים לגשת לסניף, לעמוד בתור, לחתום על מסמכים ושאר בירוקרטיה וטרטורים נוספים, כיום המציאות שונה לחלוטין ולמעשה כבר כמה שנים טובות ששוק הבנקאות בישראל השתפר משמעותית מבחינה זו – בעיקר הודות לטכנולוגיות מתקדמות שהפכו נפוצות מאוד.

במובנים רבים ניתן בהחלט לומר כי הנושא של בנקאות ישירה בישראל חולל מהפכה בצרכנות הפיננסית של הציבור, ביצוע פעולות בנקאיות מעולם לא היה קל יותר והתחום רק הולך ומתפתח הלאה מבחינה טכנולוגית ומבחינת רמת השירות.

מה ישיר פה?

את בשורת הבנקאות הישירה הביא לישראל בנק חדש כביכול שהושק בקמפיין טלוויזיוני ותקשורתי רחב, הבנק היה הבנק הישיר הראשון שבפועל היה שייך לקבוצת בנק לאומי. הבנק הישיר התבסס על שירותי בנקאות ישירה בלבד, ללא מערך סניפים פיזיים או צורך להגיע למקום כלשהו לחתום או לקבל מסמכים. מדובר על תחילת שנות האלפיים ועל בנקאות ישירה בפורמט שהיום נחשב מיושן ולא יעיל, בעיקר ביצוע פעולות בנקאיות בטלפון והתבססות על רשת האינטרנט שבאותה תקופה עוד הייתה איטית ומוגבלת יחסית ליכולות כיום.דיגיטל

הבנק אמנם לא שרק בפורמט ההוא אלא הפך למה שכיום נקרא מסלול לאומי דיגיטל של בנקאות ישירה אך המהפכה החלה ומאז הציבור רק אימץ יותר ויותר את הרעיון.

בנקאות ישירה נקראת כך משום שהיא למעשה מבטלת את המתווך הפיזי בין הלקוח לביצוע פעולות בנקאיות שונות, בעיקר את השימוש בסניף או יותר נכון ביקור פיזי בסניף הבנק. הלקוח מבצע באופן ישיר פעולות בנקאיות רבות, מקבל מידע שוטף ורחב על חשבונו ועל השוק הפיננסי וכדומה – הכל באמצעות ערוצים ישירים כמו טלפון ואינטרנט.

ההתפתחות של בנקאות ישירה אפשרה ומאפשרת לאנשים רבים לחסוך זמן יקר של הגעה לסניפים, לבנקים לחסוך עלויות תפעול רבות וללקוחות לשלם עמלות נמוכות יותר בעקבות חיסכון זה לבנקים.

דוגמאות לפעולות במסגרת בנקאות ישירה

כל הבנקים בישראל מציעים כיום שירותי בנקאות ישירה בצורה כזו או אחרת. ישנם בנקים שמציעים מערך שירותים מקיף ביותר לצד מערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר וישנם בנקים אשר מבצעים את השינויים לאט יותר מבחינה טכנולוגית/תפעולית – אך בכל הבנקים אפשר כיום לבצע שפע של פעולות ללא הגעה לסניף ובמקרים רבים ללא שיחה עם נציג הבנק.

יכולות האבטחה הגבוהות על גבי רשת האינטרנט יוצרות מציאות שה אין כמעט סכנה מביצוע פעולות פיננסיות ברשת. חלק מהפעולות שניתן לבצע באמצעות שירותים כלליים של בנקאות ישירה בישראל הן:

•    קבלת מידע מקיף ומלא על חשבון הבנק של הלקוח בצורה מאובטחת.
•    קבלת מידע על פעילות בשוק ההון.מידע
•    ביצוע פעולות קנייה ומכירה בשוק ההון.
•    קבלת הלוואות בצורת בנקאות ישירה – בטלפון או אפילו רק דרך האינטרנט.
•    הזמנת פנקסי שיקים.
•    הדפסת מסמכים בנקאיים שונים.
•    קבלת דואר מהבנק דרך אתרי הבנקים או הדואר האלקטרוני.
•    פתיחת תכניות חיסכון, פיקדונות וכדומה.
•    ביצוע הפקדות והעברות לחשבונות אחרים.

בנקאות ישירה – העתיד נראה מבטיח

העתיד של תחום הבנקאות הישירה בהחלט נראה מבטיח מאוד וכזה שטומן בחובו יתרונות רבים ללקוחות עצמם. כבר כיום יש שירותי בנקאות ישירה ואפליקציות למיניהם שמיועדות למכשירי טלפון סלולאריים ומכשירים ניידים אחרים, היכולות הטכנולוגיות רק משתפרות ומאפשרות דברים שבעבר אפילו לא חלמנו עליהם.

מבחינת אבטחה ואיכות שירות, בנקאות ישירה אינה נופלת כלל מבנקאות פיזית או מסורתית, כל השיחות הטלפוניות מוקלטות וכל הפעולות האינטרנטיות מתועדות כך שמדובר על קדמה אמיתית ומבורכת במערכת הבנקאית/צרכנית.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
תמונה של לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.