את חברת הביטוח אליהו הקים ב- 1966 מר שלמה אליהו כשהיה חתם בחברות הביטוח הגדולות בישראל באותה העת. לחברה העניק את שמו "אליהו" שהיתה לחברה הראשונה בישראל שניתן לה רישיון מבטח לביטוח אלמנטרי ב-68' ולביטוח חיים ב-69'.
תוך זמן קצר יחסית הפכה חברת "אליהו" לגורם מוביל בעולם הביטוח בישראל, הדבר קרה בזכות שקידתם של מנהלי החברה על התאמת מוצרי ביטוח ועל החדרתם בתכניות ביטוח מודרניות. כיום החברה עוסקת בכלל תחומי הביטוח, הן בתחום הביטוח הכללי והן בתחום ביטוחי חיים ובריאות. דוגמא בולטת למוצר ביטוח מתקדם היא תוכנית הקיצבה
מעמד איתן
בתחילת דרכו היה הנער שלמה אליהו שליח של חברת הביטוח "מגדל", אולם מאז הספיק לייסד אימפריה פיננסית שבבעלותה מלבד חברת אליהו, גם אחזקות רבות – בבנק לאומי, בנק אגוד ועוד נכסים רבים. כיום נמנה מר שלמה אליהו על 20 האנשים העשירים בישראל, מה שמעיד על דרכו הכלכלית הנכונה.
התרחבות פעילות החברה התאפשרה באמצעות סוכניה המיומנים והרבים יחד עם השקעות חכמות בחברות מובילות בענף הביטוח.
במשך עשרות שנים שומרת "אליהו" על מקומה בעולם הביטוח כחברה איתנה במיוחד מבחינה פיננסית. מעמדה הנכבד הוביל ליצירת קשרים מצוינים עם מבטחי משנה הגדולים בשוק ביטוח המשנה בעולם.
צוות מובחר
החברה מתגאה בצוות נבחר של מנהלים וחתמים שצבר ניסיון מרשים בעולם הביטוח על כל סוגיו. ההכרה המקצועית הגבוהה בצוות מקיפה הן את סוכני הביטוח של החברה והן את שאר הסוכנים בשוק הביטוחים. בנוסף זכתה החברה לדירוג הגבוה ביותר במדד שביעות הרצון של סוכני הביטוח.
מצוינות
חברת אליהו מקפידה לשמור על מצוינות בתחומים רבים, הדבר מתבטא בתעודות והפרסים הרבים שהחברה מקבלת. לאחרונה קיבלה החברה אות הוקרה בתחום מערכות המידע אשר העיד על מבחן עלות מול תועלת בכמה פרמטרים: השירות כמשימה אסטרטגית, שימור הידע לשם ניהול השינויים וזמן תגובה מהיר.
הגישה ב"אליהו" כלפי התפתחות הטכנולוגיה היא שזהו כלי התומך בצרכי החברה והלקוחות ולא להיפך. בשל כך החברה נמנעת מלפתח תוכנות עצמיות, ומעדיפה לאמץ ולהתאים לצרכיה ממבחר התוכנות הקיימות בשוק, זוהי אסטרטגיה מודרנית של שימוש במיקור חוץ.
אסטרטגיה העסקית
האסטרטגיה העסקית המובילה את חברת אליהו להצלחה מורכבת משלושה מוטיבים עיקריים:
חיתום
חברת "אליהו" בודקת את כל צרכי הלקוחות בתחום הביטוח לכל סוגיו. הסיכונים נבדקים בסקרים חיתומיים מקיפים באופן שמאפשר לחתמים לתת הערכה מדויקת של צרכי המבוטחים, וכך גם מתאפשר למבוטחים לנהל מדיניות סיכונים שתפחית את החשיפה לאירועים המצריכים ביטוח.
שיווק
חברה מגישה למבוטחים הצעות מגוונות של מוצרי ביטוח בכל הענפים, כגון ביטוח עסק, ביטוח דירה וכן הלאה. פעילות זו נעשית רק על ידי סוכני הביטוח של החברה הפרוסים בכל הארץ.
טיפול בתביעות
חברת "אליהו" ידועה כחברה הטובה ביותר בדאגה לתביעות לקוחותיה, הדבר מוכח מידי שנה על ידי סקרים הנערכים עבור סוכני הביטוח בישראל.
בתחום ביטוח הרכב ערכה המחלקה המשפטית בלשכת סוכני הביטוח מדרג תביעות צד ג' לגבי הטיפול בתביעות בשנת 2008 שהגיעו ונמצאו מוצדקות והתוצאה היתה כי חברת "אליהו" עמדה במקום ראשון לאחר שנמצאה עם סך התלונות הקטן ביותר.